BVDB
ze hebben zogenaamd de concrete poëzie om zeep geholpen
met de stompzinnigheid waarmee ze de ruimte maar net raken
alsof ze altijd hier zouden willen zijn
jullie mogen hier niet komen verdomme, ik laat jullie hier niet binnen
het samenvallen van het gedichtloze met de wereld
wat weet deze snotneus van de mobilisatie van de werkelijkheid.
er zullen bommen ontploffen!
de omstandigheden lieten het niet toe en kijk jullie gaan er gewoon levend uitkomen
het is verbrand verast, we hebben de concrete poëzie om zeep geholpen!
zijn de bossen in finland uitgedroogd
ze hebben ze blijkbaar aardbeienwater gegeven enzovoorts
ze laten ze kennelijk gedwongen aardbeienwater nemen wanneer het water op is,
hij is naar het finse bureau voor militaire zaken gegaan enzo
ze hebben dus bij de ka’aba voortdurend lsd ingenomen en zijn ontploft
hij is voor rechters verschenen, hij was hecht met de rijken daarna is ons contact verwaterd
zijn commandant zei blijkbaar dat Turken goede krijgers zijn.
we houwen er nie van nee, ik houd niet van liberalen
het is duidelijk, jij bent een echte canonconformist jij houdt er wel van
dit zijn bullshit gedichten
die heeft dat mogelijk gemaakt en die heeft dan weer weet ik veel wat tegen die gezegd
precies ik heb dit allemaal kapotgemaakt en achtergelaten, fuck it!
kapotmaken dat is ons ding als dichters, klaar!
we hebben ons nooit ondergeschikt opgesteld, we zijn toch nooit iemands je weet wel geweest
ik neuk zijn moeder zijn tante, en hoe
Blauwjas En Woestijnkrijger Hebben De Concrete Poëzie Om Zeep Geholpen!
de zwarte slang gaat jullie hersenen opeten.
strontmalloot :Gecreëerd met snippers van de geheime opnames die ik heb gemaakt tijdens bijeenkomsten met vrienden. Ik kijk Çöpçüler Kralı met Sevinç Çalhanoğlu, de vader İhsan Yüce vraagt aan Ayşen Gruda of ze wil trouwen met de beroemde acteur Kemal Sunal: ‘En meid, wil je dat, snotneus?’ moeder Nermin Özses dient hem van repliek met ‘Laat het niet over aan haar hart, wat weet die strontmalloot er nu van?’ Wat weet de snotneus van de mobilisatie van de werkelijkheid? Ik had tijdens de opnames woorden toegevoegd zoals reizen, gezondheid, Finland, bloed, vrijheid en vooruitgang. Het deel over Finland is gebaseerd op de herinneringen van Ali Alper Çakır over zijn dienstplicht in Finland. Het eerste deel van het gedicht vindt zijn oorsprong in een interne grap tussen Ahmet en mij. Ik beschuldig Ömer Şişman en Ahmet Güntan van het om zeep helpen van de concrete poëzie. Het is een grap die ik herhaaldelijk maak en enigszins versleten is geraakt. Ahmet had mij na mijn gedichten – mijn ‘monumenten van onleesbaarheid’ – de bijnaam ‘Woestijnkrijger’ gegeven. Dit is blijkbaar de bijnaam die Pound aan Zukofsky had gegeven. Voor mij is Ahmet vanwege zijn uniciteit een woestijnkrijger. Maviş is Ömer. Hij had op een dag een felblauwe jas aan; ik heb het verzonnen om hem te plagen. Vervolgens had Fırat Demir, toen hij mij in februari in New York opzocht, het over het bandietenbestaan en over de cultus van de zwarte slang in de Koerdische mythologie. Ik dacht als de concrete poëzie al wordt opgegeten, dan zal zij door guerrilla zwarte slangen worden verorberd.
*
Sevinç Çalhanoğlu, Ömer Şişman, Ahmet Güntan en Fırat Demir zijn Turkstalige dichters
Redactioneel
Daadkrachtig wij-gevoel
Brieven
Wij
Essay
Het plezier van lege plekken
Essay
Het schandaal van het individu
Grote vragen
Grote vragen
Verhaal
Brussel Centraal
Poëzie
Ontvangstbevestiging
Poëzie
Je bent ze iets verschuldigd, snap dat dan
Verhaal
Je broer
Poëzie
Klein Hooglied
Essay
De witte droom
Poëzie
Toespraak, toespraak
Essay
Een duivels voorzetsel
Essay
Yeti
Poëzie
Handleiding
Poëzie
End Game
Verhaal
Stilleven (Schrijvende Sint Hiëronymus, Carravagio)
Kroniek & Kritiek